Balk 1 wint bekerduel van Oldeholtpade

8474CN
OLDEHOLTPADE
tel. 0561-688394

Oldeholtpade, 21 oktober, 17.00 uur, aftrap knock-out ronde bekercompetitie tegen tweedeklasser zondag Oldeholtpade 1.
Het voordeel van een brede selectie is dat afwezigen makkelijk kunnen worden vervangen. Met een lange lijst van geblesseerden en afwezigen reisde een heel jong Balk 1 af naar Oldeholtpade. Vooraf hing er een bepaalde sfeer. De energie was te voelen. Iedereen was maar met 1 ding bezig. Die wedstrijd winnen en een ronde verder komen. Jan Bruin moest dat gevoel ook hebben gehad. Zijn wedstrijdbespreking raakte de juiste snaar. De gebruikelijke tactiek werd nogmaals op het bord herhaald. De laatste bananen werden verorberd. Scherp starten en duels winnen. Eigen spel spelen. Let’s GO Boys ...!

In de beginfase van de eerste helft was het aftasten. Een hoog tempo zorgde ervoor dat het jonge middenveld van Balk meters moest maken. Johan Remmelink, Roan Wijnsma en Tom Vandermeulen vonden elkaar gaande de eerste helft steeds beter. Goede aansluiting zowel aanvallend als verdedigend.

Kansen over en weer. Het was duidelijk zichtbaar dat Oldeholtpade niet in hun spel kwam. De verdediging van Balk gaf nauwelijks kansen weg en de irritatie bij de tegenstander was zichtbaar. Na zo’n 15 minuten begon de voorhoede van Balk op de deur te kloppen bij Oldeholtpade. In een scrummage wist Marnix Zeldenrust de 0-1 binnen te schieten. Die snelle aanvallen van Balk bleven doorgaan en niet veel later werd de 0-2 binnengeschoten door Johan Remmelink.

Oldeholtpade was even van het padje maar wist vanuit het niets te scoren middels een onhoudbaar schot die uit een kluts voor de voeten van een blauwhemd terecht kwam, 1-2.

En hier komt die veerkracht van Balk 1 om de hoek. Precies wat we vorige week ook zagen. Balk nam direct weer het initiatief. Vanuit de achterhoede een steekpaas van Andre de Jong op Marnix Zeldenrust, voorzet en BAMMM Johan Remmelink maakte zijn tweede van de avond, 1-3. Een doelpunt uit het boekje of anders gezegd “een doelpunt als op de training”! Want hier traint men veel op.

1-3 ruststand. Een mooie eerste helft. Geen pijntjes dus geen wissels en nog even werd de tactiek doorgenomen. Bijna geen coaching nodig, iedereen was geconcentreerd en wilde winnen.

In de tweede helft was het duidelijk dat Oldeholtpade voor de anschlusstreffer ging. De verdediging van Balk hield het spel redelijk buiten het zestien meter gebied, maar via hoekschoppen kwam Oldeholtpade een paar keer gevaarlijk dicht bij een doelpunt. Keeper Andries Zijlstra wist het doel schoon te houden.

Het spel werd in de tweede helft grimmiger. Duels werden uitgevochten zoals dat hoort in bekerwedstrijden. De vlam schoot af en toe in de pan bij Oldeholtpade. Balk wist zich verstandig rustig te houden.

Duidelijk zichtbaar was het dat het middenveld van Balk de knollen op had. Tom Vandermeulen werd gewisseld voor Stijn Venema en Sjoerd Tjalling de Vries kwam in het veld voor Johan Remmelink. Een opfrisser met twee JO19-1 spelers die prima invielen. De druk op de achterhoede viel daardoor weg en Balk begon weer te domineren.

En dan de comeback van Ivar Klijnsma na zijn enkelbreuk. Ivar kwam in het veld voor Marnix Zeldenrust. Tegelijk met werd ook zijn broertje Jippe Zeldenrust gewisseld voor Ramon Pander.

Met nog ruim 10 minuten te gaan bleek Balk gevaarlijker te worden. Een tegenstander die  conditioneel zoveel gegeven heeft gaat fouten maken. En dat gebeurde. Een foute terugspeelbal werd door Justin Bijstra opgepakt en in een 1 op 1 met de keeper schoot hij de eindstand 1-4 binnen. Met deze mooie overwinning keerden we terug naar Balk.

Deze wedstrijd was er 1 gele kaart voor Tom Vandemeulen. Komende week gaat men zicht richten op de wedstrijd tegen CVVO, welke op zaterdag 28 oktober om 14.45 uur in Balk gespeeld zal gaan worden.

Basisopstelling: Andries Zijlstra (k), Maxime Liouville, Durk Lyklema, André de Jong, Jippe Zeldenrust, Roan Wijnsma, Tom Vandermeulen, Johan Remmelink, Bas Dijkman, Marnix Zeldenrust, Justin Bijstra.

Ingebrachte wissels: Ivar Klijnsma, Stijn Venema, Ramon Pander en Sjoerd Tjalling de Vries.
Overige wissels: Hessel Altenburg (k), Bauke Lyklema.