Vertrouwenscontactpersoon

EEN VERTROUWENSCONTACTPERSOON (VCP) ALS AANSPREEKPUNT

Binnen een vereniging zijn de scheidslijnen vaak dun. Bewust of onbewust kunnen er situaties ontstaan waar leden of vrijwilligers zich ongemakkelijk bij voelen. Bij VV Balk vinden we het belangrijk om voor iedereen een fijne en veilige vereniging te zijn.

Een vertrouwenscontactpersoon (VCP) is binnen de vereniging het eerste aanspreekpunt voor iedereen die een vraag of klacht heeft over of te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag. Hierbij kun je denken aan verbale agressie, pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie of machtsmisbruik. De taak van de VCP is niet om een klacht of probleem op te lossen, maar wel om een luisterend oor te bieden en informatie te geven over mogelijke vervolgstappen of procedures. Daarnaast denkt een VCP samen met het bestuur na over welke preventieve middelen er ingezet kunnen worden om die veilige omgeving te creëren.

VCP VV Balk
De vertrouwenscontactpersoon voor onze club is Paulien Broenink. Wanneer jij als speler of vrijwilliger van VV Balk toch te maken krijgt met grensoverschrijdend gedrag in welke vorm dan ook, dan sta je er niet alleen voor en kun je je verhaal (eventueel anoniem) bij haar kwijt. Paulien is bereikbaar op het volgende nummer: 06-81237836.

Klik  hier voor meer informatie over dit onderwerp vanuit de KNVB.

Wanneer je in contact wil komen met lotgenoten:
Sporters helpen Sporters