FAQ lid worden

Veel gestelde vragen bij aanmelding nieuwe leden

Mag ik eerst een paar keer meetrainen?
Dat mag. Neem voordat je komt proef trainen eerst contact op met één van de coördinatoren. Zij geven je meer informatie met welk team je kunt meetrainen en zorgen ervoor dat de trainers op de hoogte zijn van je komst. Gebruikelijk is dat er maximaal twee keer meegetraind wordt.

Het tijdstip van de training past niet, kan ik op een ander moment trainen?
In overleg zoeken we dan naar een ander team waarmee je kunt trainen. Dit betekent niet automatisch dat je in dat team terecht komt.

Wanneer is er trainen?
Dit hangt samen met de vraag in welk team je wordt ingedeeld.

In welk team kom ik?
Dit wordt bepaald door de coördinator van de jeugd of de senioren. Je ontvangt hierover bericht. Het principe geldt dat een nieuw lid automatisch eerst in het laagste team instroomt.

Hoe werkt de indeling bij nieuwe jeugdleden gedurende het seizoen?
De JO7, JO8 en JO9 en JO10 teams bestaan uit maximaal 8 spelers. De JO11 en JO12 teams bestaan uit maximaal 10 spelers. De JO13, JO15, JO17 en JO19 bestaan uit maximaal 16 spelers. Na aanvang van het voetbalseizoen zijn nieuwe leden altijd welkom. Is er geen plaats meer in een team? Dan trainen de nieuwe leden wel mee, maar is er geen garantie dat zij wedstrijden mee kunnen spelen. De nieuwe leden spelen tijdens de zaaltoernooien in de wintermaanden wel mee. Bij voldoende nieuwe aanmeldingen worden na de winterstop nieuwe teams opgegeven. De nieuwe leden worden allemaal in deze teams geplaatst. Zij kunnen dan hun capaciteiten laten zien. Per ingang van het nieuwe seizoen is het dan mogelijk om eventueel bij een team van een hoger niveau ingedeeld te worden.

Mag ik bij mijn vriendje/vriendinnetje in een team?
We kijken altijd naar wat mogelijk is, maar we kunnen dit niet met zekerheid toezeggen.

Hoe kom ik aan de spelerspas?
Vanaf seizoen 2017-2018 wordt er gewerkt met een digitale spelerspas. Vanaf JO13 moeten de spelers hiervoor een account aanmaken via de gratis app voetbal.nl en een pasfoto uploaden. Deze pasfoto komt dan op je digitale spelerspas te staan. Elk seizoen kan je tot 31 oktober zelf de pasfoto aanpassen.

Hoe kom ik aan kleding?
VV Balk voorziet elk team van een wedstrijdtenue. Deze kleding wordt in bruikleen beschikbaar gesteld aan de leden, de kleding blijft eigendom van de club. De spelers betalen via het kledingfonds een jaarlijkse vergoeding voor de ter beschikbaarstelling van de kleding.

Ik heb mij aangemeld als niet spelend lid, mag ik dan ook wedstrijden spelen? (alleen van toepassing voor senioren)
In principe is het niet de bedoeling dat niet-spelende leden mee voetballen, tenzij er sprake is van een tekort aan spelers. Je bent tenslotte niet-spelend lid.

Voor wat betreft het mee mogen spelen van niet-spelende leden, geldt het volgende:
Een team dat te weinig spelers heeft, moet eerst bij andere teams informeren of hier spelers zijn die “uitgeleend” kunnen worden. Is dit niet het geval dan kan overwogen worden een niet-spelend lid mee te laten voetballen in wedstrijdverband. Het is verplicht om de seniorencommissie hiervan op de hoogte te stellen. Uiteraard dient de speler te beschikken over een geldige (digitale) spelerspas (zoals dit verplicht is gesteld door de KNVB).

Kosten niet-spelend lid:                               € 45 per seizoen
Kosten niet-spelend lid + spelerspas:         € 45 + € 15 = € 60,- per seizoen

Wil je als niet-spelend lid in aanmerking komen voor een spelerspas?
Laat dit dan weten aan de seniorencommissie ([email protected]) en de secretaris ([email protected]).

De KNVB voetbal.nl app en gebruik door kinderen onder de 16 jaar

Persoonlijke instellingen wijzigen van kinderen onder 16 jaar
Sinds 25 mei is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Die stelt dat kinderen tot 16 jaar niet zelf mogen aangeven of zij met naam en/of foto zichtbaar willen zijn binnen een platform. Dat geldt dus ook voor de persoonlijke instellingen van kinderen onder 16 in de voetbal.nl app. Ouders/ verzorgers kunnen deze gegevens wel wijzigen.

De meest voorkomende vragen hierover:

1. Mijn kind heeft geen eigen telefoon. Hoe kan ik de gegevens wijzigen?

• Neem contact op met de secretaris en geef jouw e-mailadres door. De secretaris voegt dit mailadres toe als primair e-mailadres en bij ouder/ verzorger 1.
  • Download de app en maak een account aan door je e-mailadres te registreren.
  • Log vervolgens in en ga naar menu Instellingen -> Mijn kinderen.

Je kan nu alles van je kind zien en beheren maar ook gewoon (mocht je zelf nog spelen) je eigen informatie beheren.

2. Mijn kind heeft een eigen telefoon, maar ik wil de gegevens beheren. Hoe doe ik dat?

• Neem contact op met de secretaris en geef jouw e-mailadres door. De secretaris voegt dit mailadres toe bij E-mail ouder/ verzorger 1Het e-mailadres van je kind is het primaire adres.
  • Download de app en maak een account aan door je e-mailadres te registreren.
  • Als ouder log je nu in als toeschouwer en volg je jouw kind via favorieten
  • Ga naar menu Instellingen --> Mijn Kinderen

Je kind kan nu zelf alle informatie zien, maar jij kan zijn/ haar gegevens beheren.

3. Mijn kind is 16 en beheert (voortaan) zelf zijn gegevens. Moet ik hiervoor iets instellen?

Als ouder hoef je niets te doen.

• Het e-mailadres van je kind is bekend bij de club en daarmee kan hij/ zij inloggen in de app.
  • Als ouder kan je als toeschouwer gebruik maken van de app en je kind volgen via favorieten.

Je kind kan nu alles zien en zelf zijn/ haar gegevens beheren.