Balk 1 weet niet te scoren

8561CA
BALK
tel. 0514-605991

Balk, 30 September, 14.45 uur sportpark De Wilgen, aftrap van de eerste thuiscompetitiewedstrijd tegen Joure.

Marnix Zeldenrust moest toekijken vanaf de zijkant. Hij had een spierblessure aan zijn bovenbeen. Mark Jan Groenewold startte in de spits. Ten opzichte van de basisopstelling van de week ervoor mocht, naast Mark Jan, ook Harro beginnen op de rechtsbuiten positie.

Evenals vorige week ging de beginfase van de wedstrijd gelijk op. Ondanks een sterker Joure op het middenveld in de eerste helft wisten de bezoekers geen echte gevaarlijke kansen te creëren. De enige kans was een slechte terugspeelbal van Balk die een aanvaller van Joure een 1 op 1 kans gaf om te scoren, maar Sander Schram wist uitstekend te stoppen.

Balk Scoorde wel via een uitstekend schot door Bauke Lylkema, maar het doelpunt werd afgekeurd wegens een duw-overtreding. Een eerste helft waarvan je denkt “de ploeg die scoort, die wint”.

In de rust extra aandacht voor het snel blijven spelen en doelgerichter worden. En vooral scherp zijn na de aftrap. Helaas, in de eerste minuut van de tweede helft een voorzet die niet weggewerkt werd door Balk, een kluts en een fluitsignaal voor een strafschop. Waarvoor er precies gefloten werd is nu nog steeds niet duidelijk. Hands, duwen zeg het maar. Direct na rust met 0-1 op achterstand komen daar moest Balk even van herstellen.

Balk was in de tweede helft de bovenliggende partij. Veel spelers van Joure zaten er conditioneel doorheen maar wisten stand te houden. Balk drong aan. Meerdere doelpogingen werden niet verzilverd. De eerste verloren wedstrijd na een uitstekende seizoenstart was een feit.

Basisopstelling: Sander Scharm, Johan Lyklema, Durk Lyklema, Mart Jager, André de Jong, Jippe Zeldenrust, Johan Geertsma, Bauke Lyklema, Harro Deinum, Mark Jan Groenewold, Justin Bijstra.

Ingebrachte wissels: Haye Boerma, Bas Dijkman en Maxime Liouville.
Overige wissels: Tom van der Meulen, Johan Remmelink, Roan Wijnsma, Johan Berger.

Volgende week speelt Balk 1 thuis tegen QVC 1.
14.45 uur aftrap.