Balk 1 boekt eerste thuisoverwinning

8561CA
BALK
tel. 0514-605991

Balk, 7 oktober, 14.45 uur sportpark De Wilgen, aftrap van de tweede thuiscompetitiewedstrijd tegen QVC.
Marnix Zeldenrust moest wederom toekijken vanaf de zijkant. Dit keer werd hij gezelschap gehouden door zijn broertje Jippe. Ook Andries Zijlstra was nog niet gereed om te spelen. Voor hem zat Johan Berger op de bank.

Een beginfase waar QVC goed tegenstand wist te bieden. Balk moest in de wedstrijd groeien. De fysiek sterke tegenstander creëerde redelijke kansen maar wist deze niet te verzilveren. Ook Balk had mogelijkheden. Een grote tegenvaller was het uitvallen van Mart Jager. Een actie in de zestienmeter van de tegenstander werd behoorlijk vel verdedigd door QVC. Zijn vervanger Maxime Liouville viel uitstekend in. Een dag later bleek dat Mart zij enkel gebroken heeft. Wij wensen Mart veel beterschap.

En het gebeurde. Balk begon in de tweede helft steeds beter te spelen. QVC had geen tegenstand meer. De aanvallen gingen steeds sneller aan de kant van Balk. Het kon niet uitblijven. 4x werd er gescoord. 2x door Bauke Lyklema en 2x door Justin Bijstra.

Jan Bruin wisselde Mark Jan Groenewold voor Johan Remmelink en Bas Dijkman werd vervangen door Harro Deinum.

In de tweede helft kreeg Balk een tweede noodzakelijke wissel te incasseren. Johan Lylkema werd onnodig hard in de ribben geraakt. Toch bleef een vrije trap noch kaart uit. Stefan Konst viel voor Johan in.

Opvallend en complimenten aan het team voor het feit dat er aan Balk door de scheidrechter geen kaarten gegeven zijn. Er was 2x geel voor QVC. Met de snelheid waarop tegenwoordig kaarten getrokken worden kan dit op termijn nog wel eens factor gaan worden.

Basisopstelling: Sander Scharm (k), Johan Lyklema, Durk Lyklema, Mart Jager, André de Jong, Roan Wijnsma, Johan Geertsma, Mark Jan Groenewold, Bas Dijkman, Bauke Lyklema, Justin Bijstra.

Ingebrachte wissels: Johan Remmelink, Harro Deinum, Stefan Konst en Maxime Liouville.
Overige wissels: Johan Berger (k).

Volgende week speelt Balk 1 uit tegen SDS 1 in Easterein.
15.00 uur aftrap.