Balk 1 wederom door BCV 1 uit beker gewipt

Groep 1 SR1

27 november 2018 20:00

B. Agricola (KNVB)

Net als in de voorgaande twee seizoenen, is Balk 1 door BCV 1 uit het bekertoernooi gespeeld. Was in de eerdere twee edities, plaats van handeling ‘De Wilgen’ in Balk en werd het twee keer 0-1, deze keer namen beide ploegen het tegen elkaar op in Burgum, maar het resultaat was hetzelfde, BCV bleek te sterk, deze keer met 2-1.

Balk kwam in de eerste helft al vlot op voorsprong, toen, na vier minuten spelen, een foute pass achterin bij BCV kon worden opgepikt door Sven Schram, die de doelman vervolgens passeerde met een diagonaal schot in de lange hoek; 0-1. Een lekkere start voor Balk, maar het was vervolgens de thuisploeg die het initiatief nam. BCV kreeg ook kansen, zo kwam een speler van BCV een keer net te laat om te scoren, was het keeper Hessel Altenburg die een keer redde en ook bracht de paal een keer redding voor Balk. Balk wist nauwelijks gevaarlijk te worden, zodat de ruststand 0-1 was.

In de tweede helft was Balk meer op de helft van de gastheren te vinden, maar de beste kansen bleven voor de thuisploeg. Zo halverwege de tweede helft, leek de thuisploeg ook langszij te komen, maar van dichtbij wist een speler van BCV de bal niet langs Hessel Altenburg te krijgen en ook de twee rebounds daarna gingen er niet in. Zo’n kwartier voor tijd had Johan Lyklema voor de 0-2 moeten zorgen, hetgeen waarschijnlijk ook de beslissing in de wedstrijd was geweest, hij kreeg bal in ‘de zestien’ omspeelde een verdediger en had de bal voor het inschieten, maar helaas voor Balk ging de bal via de paal naast. Niet lang daarna viel de, overigens verdiende, gelijkmaker. Hessel Altenburg moest een rebound weggeven op een lastige vrije trap van BCV en deze keer was het van dichtbij wel raak 1-1. Luttele minuten later was het ook al 2-1 toen een speler van BCV, na een lange bal van achteruit, ineens alleen voor Hessel Altenburg op dook en niet faalde 2-1. Balk probeerde hierna nog wel om de gelijkmaker te forceren, maar verder dan een schotje van Beerend Altena, welke naast hobbelde, kwam het niet, zodat het 2-1 bleef en BCV dus wederom ten kostte van Balk door gaat in de beker.

Zaterdag wacht al weer de volgende wedstrijd voor Balk 1. Het gaat dan voor de competitie op bezoek bij Broekster Boys 1. De aanvang in Damwoude; 14:30 uur.