Balk 1 speelt gelijk tegen sv Bedum 1; 1-1

SV Bedum 1

3 november 2018 14:45

M.de Boer, P. Roos, J. Klinkhamer (KNVB)

Balk 1 ontving zaterdag sv Bedum 1, na een 1-0 ruststand werd de wedstrijd afgesloten op 1-1.

Balk begon goed aan de wedstrijd, het had de controle en na een minuut of achttien spelen kwam Balk ook op voorsprong. Een mooie dieptepass van Johan Geertsma, zorgde ervoor dat Pieter Wijnja vrij voor de keeper van de gasten kwam en via een verdediger van Bedum scoorde Pieter de 1-0. Naarmate de eerste helft vorderde, met name het laatste deel van de eerste helft, kwamen de gasten beter in de wedstrijd, werd het ook dreigender, maar het kon niet echt een gaatje vinden in de defensie van Balk. Het kreeg wel twee keer een vrije trap te nemen op een aardige positie, maar de eerste keer eindigde de poging in de muur, de tweede keer was de poging wel gevaarlijk, maar keeper Hessel Altenburg van Balk kon de harde inzet verwerken tot corner, dit was vlak voor rust. Aan de andere kant had Balk kreeg de autoland van de brug man of the match, Beerend Altena, een niet eenvoudige schietkans, na een corner, maar zijn poging ging over. Ruststand dus 1-0.

In de tweede helft was het Bedum dat het beste uit kleedkamer kwam, het drukte Balk terug, maar het was Balk dat de eerste grote kans kreeg, toen, na een minuut of tien in de tweede helft, Wybren Altenburg alleen op het Bedumer doel af kon gaan, maar zijn poging hobbelde via de vingertoppen van de keeper net naast. Het was dé kans op 2-0. Vijf minuten later was het 1-1. Een gouden wissel van de trainer van Bedum, want het was de net ingevallen Soeratmin Venema, die met zijn eerste balcontact, de gelijkmaker aantekende. In de Balk-defensie was wellicht wat onduidelijkheid wie de nieuw ingevallen spelers op moest pakken want Venema stond vogelvrij na een lange bal en maakte op een prachtige wijze gebruikt van de vrijheid, door diagonaal Balk keeper Hessel Altenburg te passeren. Bedum was hierna enige tijd de bovenliggende partij en was ook een paar keer dicht bij een voorsprong. Zo trof Venema met een hard schot de lat, moest Hessel Altenburg een keer gestrekt naar de hoek om een treffer te voorkomen en kreeg Bedum drie corners op rij, waarbij bij de derde corner de bal, gelukkig voor Balk, door iedereen werd gemist, zodat een doelpunt uitbleef. Na deze fase wist ook Balk weer gevaarlijk te worden, een aantal maal via Pieter Wijnja. Eén keer ging hij voor eigen succes, waar een voorzet wellicht een betere optie was geweest, met twee man wachtend voor de goal. Later eenzelfde situatie, waarbij, na een mooie aanval, Pieter Wijnja de bal wel voor gaf, maar Johannes Altena (ingevallen na wederom ruim een jaar blessureleed) net een teenlengte te kort kwam om de voorzet binnen te werken. Maar ondanks de mogelijkheden over en weer, werd er niet meer gescoord en was 1-1 de eindstand.

Komende zaterdag een vrije zaterdag voor Balk 1. De volgende wedstrijd is er eentje in de eerste knock-out ronde van de beker. Dinsdagavond 13 november gaat Balk 1 op bezoek bij v.v. Oudehaske, aanvang 20:00 uur.