Balk 1 speelt 2-2 gelijk tegen Zeerobben 1

Zeerobben 1

13 oktober 2018 14:45

R. Groenewegen, S.P.J. Verhagen, D. Caglak (KNVB)

Balk 1 speelde zaterdag tegen Zeerobben 1 uit Harlingen. In een, met name in de tweede helft, aantrekkelijk duel werd het 2-2, na een 0-0 ruststand.

Balk had het lastig in het eerste deel van de wedstrijd, maar Zeerobben wist, ondanks het vele balbezit, niet tot echt uitgespeelde kansen te komen. Wel was het een paar keer dreigend, maar het was Balk dat als eerste echt dicht bij de openingsgoal was, toen Ivar Klijnsma, na een half uur spelen, hard de lat trof na een corner en Bauke Lyklema de lastige rebound in de handen van de keeper kopte. In de tegenstoot had het 0-1 moeten worden toen Dylan Drent alleen voor Balk keeper Hessel Altenburg verscheen, maar Hessel kwam als winnaar uit de strijd, 0-0 dus bij rust.

In de tweede helft werd het al snel 0-1, doelpunt Godert Attema, en dat was de opmaat voor een attractieve tweede helft. Na de 0-1 rechtte Balk de rug. Eerst was het Johan Geertsma die doelman Jacob de Vries van Zeerobben dwong tot een redding, maar enkele minuten gaf Harry Deinum de doelman het nakijken met een prima schot vanaf rand zestien, die via de binnenkant van beide palen binnen ging; 1-1. Een dikke minuut later was het al 2-1, toen de prima invallende Pieter Wijnja, zijn directe tegenstander uitspeelde en de bal panklaar legde voor Harry Deinum die fraai z’n tweede van de middag binnenschoot. Hierna was het Zeerobben dat de regie weer overnam en na twintig minuten spelen op gelijke hoogte kwam via Pieter Westra, die van dichtbij kon binnen tikken. Beide ploegen bleven echter azen op de winst en vijf minuten voor tijd kreeg Pieter Wijnja hiervoor een prima kopkans, maar hij kon de bal niet de juiste richting meegeven. Niet ver hiervoor kreeg Johan Geertsma ook nog een mogelijkheid, maar een voorzet werd niet goed door Johan geraakt, waardoor de bal hoog over vloog. Aan de andere kant ging een afstandsschot over en kreeg Higor da Silva vlak voor tijd een uitstekende kans, maar hij prikte de bal net langs de, voor Balk, juiste kant van de paal. In blessuretijd kreeg Zeerobben nog een vrije trap aan de zijkant van het strafschopgebied, maar deze poging ging ruim over, zodat er werd afgesloten op 2-2.

De autoland van den Brug man of the match deze wedstrijd; Harry Deinum, met twee treffers in anderhalve minuut was hij belangrijk voor v.v. Balk deze wedstrijd.

Komende week een uitwedstrijd voor Balk 1. Dan gaat het op bezoek in Haren bij v.v Gorecht, aanvang 15:00 uur.