Bedum 1 - Balk 1; 0-0

SV Bedum 1

30 maart 2019 15:00

J. van Dijk, D.B. Vloedgraven, P. de Velde Harsenhorst*

Balk ging zaterdag op bezoek bij sv Bedum en het speelde daar met 0-0 gelijk, een stand waar Balk het minst tevreden mee was.

In zeker geen typische 0-0 wedstrijd, begon Balk prima. Het kreeg direct ook 3 corners achter elkaar te nemen, maar dit leverde verder niets op. Aan de andere kant moest keeper Hessel Altenburg al snel een keer handelend optreden bij een kans voor de thuisploeg en Hessel deed dat prima. Na een dikke tien minuten spelen kwam Balk goed weg, toen de bal, in het strafschopgebied, tegen de hand kwam van Ivar Klijnsma. De scheidsrechter beoordeelde dit niet als strafbaar, maar de bal had net zo goed wel op de stip kunnen belanden. Niet lang daarna een dikke kans voor Balk. Marnix Zeldenrust onderschepte, op de zo karakteristieke ‘Marnix manier’, een terugspeelbal, maar daarna had’ie de pech dat zijn inzet op de paal belandde. Hierna was het weer Marnix Zeldenrust die gevaarlijk was, hij passeerde zijn directe tegenstander in ‘de zestien’, maar het puntertje dat volgde, kon de keeper van Bedum niet verrassen. Bedum kreeg daarna nog een aardige kopkans, maar deze inzet ging naast. Ruststand 0-0.

Was de eerste helft nog aardig in evenwicht, de tweede helft was Balk de betere ploeg. Direct na rust weer een mogelijkheid voor Balk, maar Marnix Zeldenrust kwam net een teentje te kort om te kunnen scoren. Later een soortgelijke situatie, wel meer aan de zijkant van het strafschopgebied, maar dit keer was de keeper van Bedum, Johannes Altena net te snel af. Balk kreeg ook een vrije trap op een mooie positie, zo halverwege de tweede helft, maar het schot van Johannes Altena belandde in de muur. Ook de vele corners en vrije trappen, leverden Balk niet het gewenste doelpunt op. Bauke Lyklema zag zijn schot een keer rakelijk langs de paal verdwijnen en na een corner was Harry Deinum ook een keer dichtbij een goal, maar zijn kopbal werd van de lijn gehaald door een verdediger van Bedum. En zo waren er meer dreigende momenten voor de Bedummer goal, maar soms was de eindpass net te onzorgvuldig, of zat er net nog een voetje of hoofd tussen van Bedum, waardoor de thuisploeg een tegentreffer bespaard bleef. Aan de andere kant moest Balk wel oppassen voor de counters van Bedum, maar Balk slaagde er meestal in deze voortijdig onschadelijk te maken. Eén keer lukte dit niet en scoorde Bedum ook, maar dit gebeurde vanuit buitenspel positie, waardoor de treffer werd geannuleerd. In de absolute slotfase was het nog oppassen voor Balk, toen Bedum nog een hoekschop kreeg te nemen, maar dit leverde geen gevaar op, waardoor de wedstrijd werd afgesloten op 0-0.

Balk speelde eigenlijk een prima wedstrijd, zeker de tweede helft, maar de beloning in de vorm van drie punten bleef deze keer uit, helaas. Wel hield Balk voor de vierde achtereenvolgende keer ‘de nul’.

Komende zaterdag een thuiswedstrijd voor Balk 1. Oranje Nassau Groningen is dan de tegenstander op ‘De Wilgen’, aanvang 14:45 uur.