Balk 1 verliest thuis van een sterk HZVV 1; 0-3

HZVV 1

22 september 2018 14:45

J. van Dijk, E. Schoolderman, P.V. Waanders

Heel misschien had de wedstrijd anders kunnen lopen, wanneer Sven Schram na één minuut spelen de bal niet net te ver voor zich had uitgespeeld en zo de keeper van de gasten de kans gaf redding te brengen in een één op één situatie, waardoor de prima kans geen goal opleverde voor Balk. In plaats daarvan was het vier minuten later 0-1, nadat een vrije trap terecht kwam bij een HZVV’er, die vanaf de achterlijn de bal te eenvoudig terug kon koppen voor de goal, waarna het voor Fabian Stevens van de gasten niet moeilijk meer was om met het hoofd van dichtbij de 0-1 aan te tekenen. De gasten bleven hierna met prima voetbal de bovenliggende partij en Balk had het reuze lastig met de Hoogeveners. Dat het bij rust nog 0-1 was, was een klein wonder. Balk had een keer geluk met een kopbal op de paal en keeper Hessel Altenburg van Balk redde een aantal malen op harde schoten van HZVV. Het laatste kwartier voor rust knokte Balk zich iets beter in de wedstrijd, kreeg ook een mogelijkheid via Johan Geertsma en de rebound via Pieter Wijnja, maar het leverde geen doelpunt op voor Balk, rust dus 0-1.

De tweede helft begon direct met een kans voor HZVV, maar Hessel Altenburg redde uitstekend met de voet. Na dik tien minuten spelen kwam de 0-2 er toch, toen na een aanval van de gasten, de bal eerst op de paal kwam, maar de rebound vervolgens een prooi was voor de spits van HZVV Yoran Popovic; 0-2. Een paar minuten later was Balk dicht bij de aansluitingstreffer, maar de kopbal van Pieter Wijnja, na uitstekend voorbereidend werk van Sven Schram, kon nog net tot hoekschop worden verwerkt door de keeper. Uit de daarop volgende hoekschop was het wederom Pieter Wijnja die een mogelijkheid kreeg, maar zijn schot ging recht op de keeper af, die de bal kon wegwerken. Een kleine twintig minuten voor tijd, besliste HZVV dan de wedstrijd (mocht daar na de 0-2 nog geen sprake van zijn geweest), toen de vrijlopende Djabadoe werd aangespeeld en prima afrondde; 0-3. Diezelfde Dajabadoe was hierna nog dicht bij de 0-4, maar zijn inzet kon nog net voor de lijn nog worden weggewerkt door Hette Pieter Wink, waardoor 0-3 op het scorebord bleef staan als eindstand.

Een verdiende overwinning derhalve voor een uitstekend spelend HZVV.

Nieuw dit jaar bij de thuiswedstrijden van Balk 1; De 'autoland van de brug man of the match'. Dit keer was middenvelder Wiebe-Rein Kuiper de gelukkige, nadat in de eerste (beker) wedstrijd tegen Nijland Johan Geertsma de eer te beurt viel.

Volgende week, de eerste uitwedstrijd in de competitie voor Balk 1. Het gaat dan op bezoek in Dokkum, bij Be Quick. Aanvang 15:00 uur.