Balk 1 wint eenvoudig op bezoek bij LSC1890 1 (0-6) en bekert verder

Groep 1 L099

15 september 2018 17:00

S.D.Tyler (KNVB)

Balk 1 ging zaterdag op bezoek bij zondag 2e klasser LSC1890 1 voor de laatste poulewedstrijd in beker. Balk kende geen problemen met de thuisploeg en won afgetekend met 0-6, na een 0-3 bij ruststand.

Balk begon goed aan de wedstrijd en na 6 minuten spelen was het al 0-1 toen, via meerdere schijven, het Sven Schram was die werd vrijgespeeld aan de linkerkant van het strafschop gebied, en vervolgens diagonaal binnenschoot. Weer een goal dus voor Sven Schram, die met vijf goals, in evenzoveel wedstrijden (incl. vriendschappelijke), een uitstekend begin kent bij v.v. Balk.

Na de 0-1 gebeurde er enige tijd weinig. LSC had vaak de bal, maar het wist daar niet echt raad mee en bij balverlies van de Snekers probeerde Balk er snel uit te komen, maar dat ging wat moeizaam. Na een halfuur spelen besliste Balk de wedstrijd in een paar minuten, door twee uitstekende doelpunten van Pieter Wijnja. Bij de 0-2 kwam Pieter vanaf de linkerkant naar binnen en schoot fraai raak in de lange hoek, bij de 0-3 wist Pieter van dichtbij de keeper te passeren, nadat Johan Geertsma een voorzet van de rechtkant nog net met het hoofd wist te verlengen en Pieter zo alleen voor de doelman zette. Niet veel later ging hij nog voor de zuivere hattrick, maar na een soortgelijke actie als bij de 0-2, vloog dit keer de bal over de goal. Ruststand 0-3.

In de tweede helft werd het al snel 0-4 na goed doorzetten van Sven Schram, die de bal via een verdediger in de goal zag verdwijnen. Hierna brak een periode aan, waarin Balk prima speelde, mooie combinaties liet zijn en snel uitliep naar 0-6, door doelpunten van Pieter Wijnja en Johan Geertsma, de laatste na een lob van een meter of 35. Balk kreeg ook nog een uitstekende mogelijkheid op de 0-7, maar de toegekende strafschop werd op de paal geschoten door Johan Geertsma. Ook had de keeper van LSC1890 nog een paar fraaie safes in petto, waardoor het bij 0-6 bleef en Balk, samen met poulewinnaar Sneek Wit Zwart, doorgaat naar de knock-outfase van de beker.

Komende zaterdag begint de competitie voor Balk 1, met een thuiswedstrijd tegen HZVV 1 uit Hoogeveen. Aanvang 14:45 uur.