VV Balk zaal 1 – Zvv Urk 2

Hoofdklasse H

25 september 2018 20:00

H.A.C Basstra

Na 2 ½ week stonden beide ploegen weer tegen over elkaar, vorige wedstrijd werd 4-4 en na penalty’s ging Balk door in de beker. Balk was gebrand om de vorige wedstrijd, die helaas met dubbele cijfers werd verloren van Avanti, iets goed te maken!

De wedstrijd begint en Balk moet het spel maken, Urk zakt ver in en wachtte op de counter.

Na 3 minuten spelen werd de spits van Urk aangespeeld, draaide goed weg bij de verdediger en schoot vervolgens hard in de korte hoek, 0-1.

10 minuten later wist Balk slim om te gaan met een corner, waardoor Feike Visser goed voor zijn man kwam en 1-1 wist te maken. Verdedigend wist Balk zich goed staande te houden en wist vanuit achteruit het spel goed op te bouwen. Nog een aantal minuten te spelen in de eerste helft wist Balk wederom in goed samen spel 2-1 te maken, Arjan Pietersma was de doelpuntenmaker.

In de tweede helft begon Urk meer druk te zetten om de 2-2 te maken, maar hierdoor kwam er meer ruimte. Hier profiteerde Arjan goed van en maakte de 3-1, Balk op rozen.

Met nog 10 minuten spelen ging Urk extra druk zetten en speelde alles op alles om punt(en) mee te nemen. Met een gelukje wisten ze de 2-3 te maken, waardoor ze de keeper wisselde voor een speler. 2 minuten nog te spelen wisten ze uit eindelijk toch de 3-3 te maken, erg zuur. Dit was tevens de eindstand.

Het eerste puntje is binnen en nu staat voor komende vrijdag de volgende wedstrijd op het programma. Leekster Eagles is de tegenstander, die momenteel 2 wedstrijden heeft gespeeld en beide verloren hebben. Balk moet scherp zijn en goed samen spelen om de punten mee te nemen.

Dinsdag 9 oktober om 20:00 uur is de volgende thuiswedstrijd.