Bekerwestrijd Balk ZV1 - Zvv Urk 2

zvv Urk 2 (zaal)

7 september 2018 20:30

E.Denissen (KNVB)

Voor de heren van zaal 1 was het afgelopen vrijdagavond de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Dit jaar trof Balk, net als voorgaande jaren, een goede tegenstander in de beker.

Met volle energie en enthousiasme begon Balk goed aan de wedstrijd. Het duurde dan ook niet lang voor dat de eerste goal erin ging, na mooi uitspelen kon Karst Geertsma de 1-0 binnen schieten. Dit kon Balk ongeveer 10 minuten volhouden, tot dat er een ingestudeerde inschop werd genomen en prima afgerond werd door Urk, 1-1. Balk is Balk niet en ging gelijk weer door naar de volgende goal en zo geschiede, prima uitgespeelde goal met uit eindelijk Durk W Geertsma die de keeper wist te verrassen, 2-1. Tevens de ruststand.

Na rust ging het tempo en het druk zetten van Balk gewoon door, alsof de mannen onvermoeibaar waren. Toch wist Urk erdoorheen te glippen en maakte 2-2. Niet veel later wist Balk er 4-2 van te maken, goals van Arjan Pietersma en Feike Visser, met daarbij gezegd te hebben dat de goal van Feike Visser grandioos was! Daarna begon Urk druk te zetten en kwamen we 3 minuten voor het einde toch op gelijke hoogte, 4-4. Dit was tevens de eindstand, maar omdat er wel een winnaar moest komen gingen we gelijk door naar penalty’s. Namens Balk nam Arjan Pietersma, Karst Geertsma en Wiebren Visser, alle 3 de heren schoten prachtig binnen. Urk daarentegen wist de laatste bal op de paal te schieten waardoor Balk door is in de beker.

Komende vrijdag heeft Balk de eerste competitiewedstrijd tegen Avanti 1 in Leeuwarden om 22:00 uur. Vrijdag 21 september speelt balk zijn eerste thuiswedstrijd tegen Zvv Urk 2 om 20:30 uur. Je bent van harte welkom!