Eenvoudige overwinning Balk 1

IJlst, 18 november 14.30 uur, aftrap tegen IJVC.

Iedereen heeft er last van en klaagt erover, de regen. Gelukkig heeft IJVC een kunstgrasveld waardoor de wedstrijd gespeeld kon worden. Van het begin tot het einde van de wedstrijd was de wind en de regen aanwezig.

Ten opzichte van de week ervoor was er 1 veranderingen in de basisopstelling. Marnix Zeldenrust begon in plaats van Justin Bijstra. Elke wedstrijd is voor Balk belangrijk. En elke wedstrijd gaat het erom scherp te zijn. Een opgave die niet makkelijk is. De trainingen lieten de afgelopen week zien dat iedereen betrokken is.

Na het eerste fluitsignaal was het even aftasten. Hoe is het veld, hoe staat de tegenstander en waar liggen de zwakke plekken bij IJVC. Een bijna op lijn spelend IJVC moest aardig achter Balk aan. Diverse uitgespeelde kansen werden door balk niet benut. Balk speelde goed maar beloonde zichzelf niet. Het was Bas Dijkman die uiteindelijk de score opende, 0-1. En het was Durk Lyklema die eind eerste helft de 0-2 uitstekend binnenkopte. IJVC had nauwelijks doelpogingen. Zoals eerder in deze competitie gaat men de lange bal hanteren als het niet draait. Balk had overwicht op het middenveld en daarmee controle over de wedstrijd.

0-2 was de ruststand. Vol vertrouwen maar verkleumd van de kou zaten we in de kleedkamer. De tactiek werkte en iedereen was nog fit. Jan Bruin had geen directe reden om te wisselen.

De tweede helft wind tegen. Balk pakte de draad weer makkelijk op. Vroeg in de tweede helft was het wederom Bas Dijkman die de bal kreeg. Zijn schot zat tussen een lobje en een afstandsschot in. De keeper van IJVC had het nakijken, 0-3.

IJVC had geen antwoord op het spel van Balk. Jan Bruin wisselde Johan Geertsma voor Mark Jan Groenewold en Justin Bijstra kwam in het veld voor Bas Dijkman.

Niet veel later werd Andre de Jong gewisseld voor Johan Lyklema en kwam Johan Remmelink in het veld voor Roan Wijnsma. De wedstrijd werd uitgespeeld en de 3 punten zijn meegegaan naar Balk.

Deze wedstrijd waren er geen gele kaarten en de 0 werd weer een gehouden. De wedstrijd Nijland – Joure was afgelast en daarmee is Balk op gelijke punten gekomen met Joure, met 1 wedstrijd meer, maar zie die inhaalwedstrijd uit bij Nijland eerst maar eens te winnen 😊.

Basisopstelling: Andries Zijlstra (k), Maxime Liouville, Durk Lyklema, André de Jong, Jippe Zeldenrust, Roan Wijnsma, Johan Geertsma, Bauke Lyklema, Bas Dijkman, Ivar Klijnsma, Marnix Zeldenrust.

Ingebrachte wissels: Justin Bijstra, Johan Remmelink, Mark Jan Groenewold, Johan Lyklema.
Overige wissel: Floris Wesselius (k).

Woensdag 22 november treffen we Jubbega voor de beker. De wedstrijd zal om 20.00 uur in Lippenhuizen gespeeld gaan worden op Sportpark De Kobunder, Buorsterwyk 34 LIPPENHUIZEN.

Let op! Jubbega heeft afgelopen donderdag de locatie en aanvangstijd gewijzigd. Vermoedelijk wegens het weer i.c.m. hun grasveld.

Balk wint thuis van Omlandia

VV Balk 1 - Omlandia 1

Balk deed afgelopen zaterdag prima zaken in de strijd om de nacompetitie voor degradatie te ontlopen, waarbij het tegelijkertijd kansrijk blijft voor het winnen de derde periode titel. Balk won namelijk met 3-2 (rust 1-0) van Omlandia en zette de gasten daarmee op negen punten achterstand, met nog drie wedstrijden te gaan. Omdat Leeuwarder Zwaluwen verloor, is Omlandia de ... meer »

• 22 april 2017, 14:30